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This book introduces beginning students and non-specialists to the diversity and richness of African languages. In addition to providing a solid background to the study of African languages, the book presents linguistic phenomena not found in European languages. A goal of this book is to stimulate interest in African languages and address the question: What makes African languages so fascinating? The orientation adopted throughout the book is a descriptive one, which seeks to characterize African languages in a relatively succinct and neutral manner, and to make the facts accessible to a wide
African languages. --- African languages --- AFRIQUE --- LANGUES AFRICAINES --- LANGUES --- Language. --- Linguistics.
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Languages in contact --- Langues en contact --- Pidgin (langues) --- Allemagne --- Afrique
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Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- emprunt lexical --- langues internationales --- langues mixtes
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This Handbook of Jewish Languages is an introduction to the many languages used by Jews throughout history, including Yiddish, Judezmo (Ladino) , and Jewish varieties of Amharic, Arabic, Aramaic, Berber, English, French, Georgian, Greek, Hungarian, Iranian, Italian, Latin American Spanish, Malayalam, Occitan (Provençal), Portuguese, Russian, Swedish, Syriac, Turkic (Karaim and Krymchak), Turkish, and more. Chapters include historical and linguistic descriptions of each language, an overview of primary and secondary literature, and comprehensive bibliographies to aid further research. Many chapters also contain sample texts and images. This book is an unparalleled resource for anyone interested in Jewish languages, and will also be very useful for historical linguists, dialectologists, and scholars and students of minority or endangered languages. This book is also available as paperback version .
Jews --- Juifs --- Languages. --- Langues --- Languages
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Dans cet ouvrage, l’appellation « langues moins enseignées » fait référence à celle de « langues modimes ». Tantôt appelées « langues rares », tantôt « langues moins diffusées » et parfois même « petites langues », ces langues n’entrent dans aucune des catégories préconstruites des institutions éducatives. L’objectif de cet ouvrage est donc de problématiser les tenants et les aboutissants des statuts qu’elles assument dans les systèmes éducatifs, et notamment de s’intéresser à la question de la variation linguistique dans leur enseignement‑apprentissage. En effet, l’enseignement des langues vivantes étrangères se construit souvent autour d’une norme imaginée et conçue comme étant celle de la langue légitime à enseigner/apprendre. De l’Asie aux Amériques, en passant par bon nombre de pays africains et européens, les décideurs éducatifs et les enseignants eux‑mêmes doivent composer avec ce phénomène qui, au delà de questions proprement pédagogiques, contribue à hiérarchiser les formes langagières. Au travers de l’examen de situations touchant à l’amazighe, à l’arabe, au chinois, à l’indonésien, au japonais, au ghɔmálá’, au malgache, au tchèque et à plusieurs des langues régionales de France (alsacien, basque, corse, occitan, picard et parler saint-martinois), les entrées épistémologiques des contributions relèvent ici de diverses disciplines des sciences du langage et/ou des sciences de l’éducation. Les contributions s’articulent, entre autres, autour d’axes tels que la variation et ses différentes formes dans l’espace éducatif, l’histoire des politiques linguistiques éducatives au regard du corpus des langues, la variation linguistique en lien avec différents systèmes éducatifs au sein d’espaces nationaux ou régionaux donnés, la gestion pédagogique de la variation, ses ramifications identitaires, la question du couple oral/écrit et des registres en didactique des langues moins enseignées, ou encore la problématique centrale des normes, de la légitimité et de…
Education --- Linguistics --- didactique des langues --- sociolinguistique --- enseignement --- linguistique --- langues étrangères --- langues régionales
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En mars 2016, s’est tenue à l’Inalco une journée d’étude internationale intitulée « Les premières étapes dans l’acquisition d’une langue étrangère : dialogue entre acquisition et didactique des langues ». Cette journée d’étude avait pour objectif de créer les conditions d’un dialogue entre deux disciplines connexes, celles de l’acquisition des langues étrangères et de la didactique des langues étrangères. Pour cela, nous avons pris le parti d’orienter les interventions et débats autour d’un sujet délimité et commun à tous les participants, celui des premières étapes dans l’acquisition des langues étrangères. Nos intervenants ont été invités à réagir à un texte commun de référence, basé sur certains résultats du projet de recherche intitulé Varieties of Initial Learners in Language Acquisition (VILLA) et à présenter leurs conceptions en fonction de leurs orientations scientifiques personnelles. Le présent volume est le résultat de ces interactions.
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This collection of twenty-nine research papers is dedicated to the eminent Balticist, Slavicist and Indo-Europeanist, William R. Schmalstieg in commemoration of his seventy-fifth birthday. It contains contributions by specialists of mainly Baltic and Indo-European linguistics which are reflective of Schmalstieg's own scholarly interests over the decades of his career, including technical aspects of Baltic and Indo-European phonology, morphology and syntax, etymology, language universals, the history of linguistics and the Baltic text tradition.
Baltic languages --- Indo-European languages --- Schmalstieg, William R. --- Aryan languages --- Baltiques [Langues ] --- Baltische talen --- Balto-Slavic languages --- Balto-Slavische talen --- Balto-slaves [Langues ] --- Indo-Europese talen --- Indo-Germaanse talen --- Indo-Germanic languages --- Indo-europeennes [Langues ] --- Indo-germaniques [Langues ] --- Langues baltiques --- Langues indo-européennes --- Langues indo-germaniques --- Baltic languages. --- Langues baltes --- Langues indo-européennes --- Indo-European languages.
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This volume presents a selection of the best papers from the 2000 'Going Romance' conference, held in Utrecht. The papers discuss current topics in formal syntax in Romance languages.
Romance languages --- Langues romanes --- Congresses --- Congrès
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This volume contains a selection of refereed and revised papers, originally presented at the 32nd Linguistics Symposium on Romance Languages, dealing with linguistic theory as applied to the Romance languages, and on empirical studies on the acquisition of Romance, with studies on Romanian, French, Spanish, Portuguese, Italian, Romansch and Latin.The theoretical section contains contributions concentrating on specific properties of Romance at the syntax/semantics interface, on morphosyntactic issues, on subject licensing and case, and on phonology.
Romance languages --- Langues romanes --- Congresses --- Congrès
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